Twoja pozycja w wyszukiwarce

Pozycjonowanie strony internetowej ma na celu poprawę pozycji strony w wynikach organicznych uzyskiwanych po zadaniu wyszukiwarce zapytania. Pytania te mogą mieć najróżniejszą postać, z reguły jednakże są to łatwe słowa albo frazy kluczowe, tj. słowa których używają internauci przy szukaniu treści i słowa, które jednocześnie jak najbardziej opisują pozycjonowaną stronę. Pozycjonowanie polega między innymi na zdobywaniu linków czyli odnośników do strony z innych stron internetowych. Linki mają ogromne znaczenie, bo ich ilość nie w każdej chwili przekłada się na poprawę pozycji. W większości wypadków największe znaczenie odgrywa jakość. Pozycjonowanie Google musi to mieć na uwadze, dlatego zanim do niego przystąpimy musimy ustalić niezbite priorytety odnośnie linkowania i zdecydować, które odnośniki (serwisy) będą dla nas najlepsze. Na takich wortalach należy się skupić, a te gorsze jakościowo można spokojnie pominąć.

Jeżeli już nie pozycjonowanie strony internetowej to co?

O ile nie pozycjonowanie stron to może reklama internetowa albo kampania linków sponsorowanych? Obydwa działania mogą się dobrze sprawdzić, niemniej jednak z pozycjonowania nie należy rezygnować, bo dzięki niemu uzyskujemy ruch na stronie prowadzący z tzw. wyników organicznych, z linków o największej wartości dla każdej strony internetowej. Pozycjonowanie Google musi być działaniem planowym i rozłożonym w czasie dlatego także polecam je połączyć z dodatkowymi elementami marketingu internetowego, ale rezygnacja z niego nie jest najlepszą decyzją, bo wyłącznie pozycjonowanie generuje ruch całkowicie naturalnie, a użytkownik globalnej sieci Internet który poświęcając własny czas trafi na stronę, w poszukiwaniu treści albo produktów, niekoniecznie skierowany tam reklamą, jest bardziej podatny na wszelkiego rodzaju przekazy marketingowe.

Pozycjonowanie strony internetowej wcale nie jest tak łatwym celem, jak mogłoby się wydawać osobom postronnym. Raz, że wymaga dosyć wielu działań, dwa – konieczne jest ich rozłożenie w czasie, trzy – pozycjonowanie powinno być elementem strategii marketingowej, bo wysoka pozycja nie wystarczy. Pozycja ta powinna też posiadać przełożenie na sprzedaż, a przynajmniej na oglądalność. Pozycjonowanie stron wymaga sporej wiedzy, przygotowania i pewnej profesjonalizmu. Można się go nauczyć, ale wszystkich niezbędnych umiejętności ani jedna osoba nie zdobywa w tym samym momencie. Ponadto działania pozycjonerskie dzielą się na etyczne i nieetyczne, które mogą dosłownie zaszkodzić stronie. Dlatego też pozycjonowanie lepiej jest powierzyć profesjonalistom i to takim, którzy podejdą do niego w pełni odpowiedzialnie.

Jakie pozycjonowanie Google?

Pozycjonowanie Wyszukiwarkę dla popularnych fraz czy dla fraz niszowych, a ma możliwość pozycjonowanie z tzw. długim ogonem? Tego typu decyzje należy podjąć wybierając pozycjonowanie stron. Wbrew pozorom nie należą one do najłatwiejszych, bo w każdym przypadku decyzja przekłada się na pewne koszta i niweluje lub zwiększa czasochłonność pozycjonowania. Z wielu względów pozycjonowanie strony internetowej z długim ogonem jest właściwym wyjściem dla stron. Polega ono na pozycjonowaniu dla ogromnej ilości słów i fraz kluczowych, w ten sposób zwiększamy potencjał marketingowy danej strony i minimalizujemy ryzyko związane z ewentualnym nałożeniem kar przez przeglądarki. Chodzi o kary takie jak filtry, bo strony z tzw. banem zupełnie znikają z rezultatów.

Więcej informacji: Pozycjonowanie lokalne.