W jaki sposób właściwie dobrać reklamę do określonych potrzeb?

Reklamę prawie każdy z nas zna. Zazwyczaj kojarzy nam się ona z reklamą telewizyjną, która przeszkadza nam oglądać film czy program w TV. Jednakże reklama to bardziej niełatwe zjawisko, które posiada wiele definicji. Jedna z nich mówi, że reklama to wszelka płatna forma przedstawiania i popierania towarów, usług , a ponadto idei przez określonego nadawcę, nie w sposób usługowy. Funkcjonuje kilka rodzajów reklam, które można wyróżnić z perspektywy celów strategicznych przedsiębiorstwa. Mamy zatem: reklamę informacyjną, zwracającą uwagę na korzyści, jakie osiągną nabywcy nabywając reklamowany produkt lub usługę, reklamę przypominającą o istnieniu produktu i jego wzmocnionych korzyściach, czy również reklamę wspierająca, stosowaną dla przedstawienia punktu widzenia w sprawach kontrowersyjnych dla środowiska nabywców i zweryfikowania niewłaściwego odbioru działań przedsiębiorstwa. Jest również reklama osłonowa, wykorzystująca sprawdzoną markę pewnych towarów do wprowadzenia na rynek nowych wyrobów tej samej marki. Innym rodzaj to reklama ukierunkowana, kierująca kontrahentów do miejsc sprzedaży, w których znajduje się oferowany produkt albo usługa. Znacznie w mniejszości przypadków posiadamy do czynienia z reklamą wysokiej jakości – skierowaną do ludzi wolnych zawodów – adwokatów, lekarzy i doradców finansowych. Posiadamy też różne formy prezentowania reklamy na przykład. reklama w radiu, telewizji, internecie, gazecie, flagi poznań. Każda z nich będzie spełniać nadzieja względem określonej grupy odbiorców i przy dobrze wykonanej strategii reklamowej odniesie sukces.